مقالات سئو
- دسته: مقالات سئو
- بازدید: 127
از عوامل مهم پیشرفت یک وب سایت، رعایت اصول سئو و بهینهسازی آن است. با این کار سایتتان در رتبههای برتر گوگل قرار میگیرد و بازدیدهای زیادی خواهد داشت. در نتیجه برند کسب و کارتان محبوب شده و فروش آن افزایش مییابد. شرکتهای سئو بسیاری در این زمینه خدمات خوبی ارائه میدهند؛ در این مقاله به معرفی و بررسی 10 شرکت سئو سایت برتر در ایران خواهیم پرداخت؛ پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا با برترین های سئو آشنا شوید.
برترین های سئو
در ایران شرکتهای بسیار زیادی در زمینه دیجیتال مارکینگ وجود دارند که برای افزایش بازدید و بهینهسازی سایت شرکت مفید و موثر هستند. 10 مورد از برترین و معروفترین شرکتهای سئو سایت در ایران، به شرح زیر هستند:
سئو تیم
سئو تیم شرکتی متشکل از جوانان متخصص و آموزش دیده بر علوم کامپیوتر و بازاریابی دیجیتال است که در زمینه انجام سئو، سایتهای بزرگ و کوچک و چند زبانه فعالیت دارد. همچنین خدمات مشاوره رایگانی برای بهینه سازی سایت تمام کسب و کارها از کل کشور ارائه میدهد. این شرکت با بیش از 15 سال سابقه از برترین شرکتهای سئو سایت در ایران شناخته شده است که میتوانید با مراجعه به این سایت از خدمات عالی آن برای موفقیت در کسب و کارتان بهره مند شوید.
ایران فاندر
ایران فاندر یکی از بهترین شرکتهای سئو است. فعالیت این شرکت از سال 99 آغاز شده و در زمینه سئو و دیجیتال مارکینگ فعالیت دارد. این شرکت علاوه بر سئو فارسی برای سئو سایتهای عربی، انگلیسی و استانبولی نیز خدمات ارائه میدهد. ثبت بیوگرافی در گوگل، تولید محتوا، خدمات سئو از جمله فعالیتهای مهم این مجموعه به شمار میروند. نمونه کارهای این شرکت در بخش سئو سایت، مواردی همچون Pet Com Petfile هستند. وجه تمایز این شرکت با سایر رقبا در این است که به معرفی تاپ تنها در حوزههای مختلف می پردازد؛ همینطور با انتشار مقالات زندگینامه افراد موفق و کارآفرینان برتر مخاطبان بسیاری را جذب میکند. محتواهای تولید شده این سایت یونیک، با کیفیت و طبق اصول سئو هستند و جزو سایتهای برتر گوگل شناخته میشوند.
سئو نوین
سایت نوین از قدیمیترین و موفقترین شرکتهای دیجیتال مارکینگ در سایت فارسی است. خدمات این شرکت در زمینه سئو، تولید محتوا، تبلیغات گوگل، فروش رپورتاژ و آموزش است. احترام به مخاطب و کسب رضایت مشتری از ارکان مهم و رموز موفقیت این شرکت هستند. از نمونه کارهای این شرکت میتوان به ملی پیامک و دیدوگرام اشاره کرد. این سایت مقالات و دورههای آموزشی بسیار خوبی در زمینه دیجیتال مارکینگ ارائه میکند که برای دوستداران این عرصه، میتوانند کاربردی و مفید باشند.
سئوکار
شرکت سئوکار یکی از بهترین شرکتهای سئو سایت در ایران است. آغاز کار این شرکت از یک پروژه تحقیقاتی در دانشگاه با هدف کسب رتبههای برتر در گوگل بود. این شرکت با دارا بودن کادری مجرب و متخصص، خدمات خوبی در زمینه سئو سایت داخلی و خارجی و طراحی سایت ارائه میدهد. برطرف کردن مشکلات فنی سایت مشتری، ایجاد بک لینکهای واقعی، مدیریت وبلاگ، توسعه و مدیریت محتوا از جمله خدمات سئویی این مجموعه هستند، همچنین برای توسعه و پیشرفت کسب و کار آنلاین، میتوان از خدمات مشاوره این سایت که توسط متخصصین برتر انجام میگیرد؛ استفاده کرد.
وبسیما
وبسیما از قدیمیترین و معتبرترین شرکتهای سئو و بهینهسازی در ایران شناخته میشود. تولید محتوا، مشاوره و پشتیبانی سئو، طراحی سایت از خدمات ارائه شده این شرکت برتر هستند. راز موفقیت این شرکت را میتوان در صداقت و احترام به مشتریان، نظم سازمان، رعایت اصول استاندارد تولید محتوا و تلاش و پشتکار دانست.
دی ام روم
شرکت دی ام روم با هدف رونق و رواج یافتن کسب و کارهای اینترنتی شروع به کار کرده و چندین سال است که در زمینه سئو و دیجیتال مارکینگ فعالیت دارد. مهمترین خدمات این شرکت در حوزه خدمات سئو سایت، مشاوره، طراحی سایت و طراحی رابط کاربری است. سئو سایت ایکس پی، سئوسایت شاهونو، سئوسایت بانه ممتاز از بهترین و مهمترین نمونههای کاری این شرکت برتر هستند. دی ام روم در آنالیز سئو و بهینه سازی سئو سایت به مخاطبان کمک میکند که میتواند باعث توسعه کسب و کار آنها شود.
وب رمز
وب رمز یکی دیگر از شرکتهای برتر سئو سایت در ایران است. این شرکت، فعالیت خود را از سال 81 شروع کرده و علاوه بر خدمات تکنولوژی، اطلاعاتی همچون خرید هاست و دامنه خرید سرورهای مجازی و اختصاصی خدمات سئو و دیجیتال مارکینگ و طراحی سایت را در اختیار افراد قرار می دهد. شرکت اصفهان آجر، شرکت بروز استوک، شرکت سداب، دارالترجمه، رنسانس از نمونه کارها و تجربههای کاری موفق این شرکت هستند.
سئولب
شرکت سئولب شرکتی برتر در زمینه سئوسایت، مشاوره سئو، طراحی سایت، وردپرسی و طراحی سایت اختصاصی است. از جمله نمونه کارهای موفق این شرکت سئو سایت فارابی، سئو سایت نوبیتکس، سئو سایت کارگزاری آگاه، سئو سایت استاد سلام و سئو سایت کلید هستند. آموزشهای کاربردی و مشاوره سئو قبل از سفارش از جمله مزایای این شرکت برتر به شمار میروند.
سئو فرین آکادمی
شرکت سئو فرین آکادمی از سال 90 فعالیت خود را در زمینه دیجیتال مارکینگ با نام مدیران سایت، شروع کرده است. خدمات این سایت بیشتر در بخش آموزش سئو شناخته میشود. مگاسئو، دوره معروف آموزشی این شرکت است. سئو سایت آکادمی دیجیتال مارکینگ، سئو سایت فروشگاه اسباب بازی هویو، سئو سایت قطارهای 5 ستاره فدک، سئوسایت شرکت مشتریان گلدیران، سئو سایت باشگاه کارآفرینی تیوان، سئو سایت دکتر عمانیان و بسیاری از موارد دیگر از جمله نمونه کارهای برتر این مجموعه موفق هستند.
سئو24
سئو 24 از جمله دیگر شرکتهای برتر سئو سایت در ایران است. این شرکت در زمینه آموزش و مشاوره سئو، رپورتاژ آگهی و بهینهسازی سایت، خدمات خوبی را به مشتریان داخلی و خارجی ارائه میکند. سایت لاله آنلاین، سئو کلینیک نیک آوا، سایت داده کاو پارس از نمونه کارهای موفق و برتر آن هستند. استفاده از دانش روز در بهینه سازی سایت، صداقت و پایبندی، راز موفقیت شرکت سئو 24 است.
انتخاب بهترین شرکت برای برونسپاری خدمات سئو و بهینهسازی سایت از مهمترین تصمیمات گرفته شده صاحبان مشاغل است. در این مقاله به معرفی 10 شرکت سئو سایت برتر در ایران پرداختیم که میتوانید پس از بررسی یکی از آنها را انتخاب کرده و از خدماتشان استفاده کنید تا باعث توسعه کسب و کارتان شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان سایت تماس حاصل فرمایید.
پونه مدیا
پونه مدیا را باید از کارهاش بشناسید بر خلاف بقیه شرکت های سئو در ایران پونه مدیا شرکتی است که نمونه کارهای زیاد و پروژه های موفق دارد این شرکت در زمینه اجرا مشاوره و خدمات آنلاین سئو فعال است
اصفهان سئو
مجموعهای تخصصی که در حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ محلی فعالیت میکنیم. هدف ما کمک به صاحبان کسب و کارهای اصفهانی برای افزایش فروش و دیده شدن در فضای آنلاین است. در شهری مثل اصفهان که به عنوان یک کلانشهر دیجیتالی محسوب میشود، فرصتهای زیادی برای ترقی و رشد اقتصادی وجود دارد، اما همهچیز به همین سادگی نیست. کار کردن در چنین بازار رقابتی داغی، ریسکهایی را هم به دنبال دارد. اصلاً به خاطر همین چالشها بود که تصمیم گرفتیم وارد عمل شویم. سالها پیش وقتی که برای اولین بار پروژه بازاریابی تخصصی در اصفهان را شروع کردیم، با دستاندازها و کشمکشهایی مواجه شدیم که فهمیدیم این حوزه نیاز به حضور پررنگ و تخصصی دارد. نتیجه ساعتها نیازسنجی، هماندیشی، بررسی بازار و تحلیل رقبا این شد تیمی مجزا، متخصص و حرفهای را برای پروژههای محلی که بازار هدفشان در اصفهان است، به کار بگیریم و شرکت سئو اصفهان را راهاندازی کنیم تا مشخصاً به کسبوکارهای اصفهانی خدمت کنند.
- دسته: مقالات سئو
- بازدید: 255
لاگین یا Login علاوه بر اینکه به معنای ورود به سیستم است، مفهوم ارتباط با جامعه دیجیتال را نیز در برمیگیرد. در واقع Login مانند یک کلید محافظ برای حساب کاربری عمل کرده و به یوزر در خصوص امنیت و حفظ حریم خصوصی او اطمینان میدهد. او با انتخاب یک رمز عبور قوی و استفاده از مکانیزمهای احراز هویت موثر میتواند از دسترسیهای غیرمجاز به حساب کاربری خود جلوگیری کند، اما بسیاری از کاربران که به تازگی وارد دنیای دیجیتال شدهاند، با این واژه و نحوه انجام آن آشنا نیستند. آنها دائما میپرسند که لاگین یعنی چه و چه کاربردی دارد. در این مقاله از سئو تیم به طور کامل به این سوالات پاسخ خواهیم داد.
لاگین چیست؟
همه ما برای ورود به حساب کاربری خود در یک سیستم کامپیوتری، برنامه، اپلیکیشن یا وبسایت باید اطلاعات شناساییمان را وارد کرده و به اصطلاح لاگین کنیم. پروسه ورود یا عضویت شامل اعتبارسنجی هویت کاربر با استفاده از نام کاربری (شماره همراه یا ایمیل) و رمز عبور است.
در واقع یوزر تنها پس از ورود موفقیتآمیز به برنامه مورد نظر، مجوزهای لازم برای بهرهمندی از قابلیتها و منابع سیستم را اخذ خواهد کرد. این پروسه معمولا به منظور تایید هویت کاربر و تضمین حفظ امنیت و حریم شخصی او انجام میشود. یوزر همچنین بعد از login میتواند به اطلاعات شخصی خود دسترسی داشته و حساب خود را مدیریت کند.
گاهی اوقات، کاربران ممکن است که نیاز به طی کردن مراحل اضافی پیش از ورود به حساب کاربری خود داشته باشند. برای مثال ممکن است که نیاز به فعالسازی سیستم تایید دو مرحلهای یا مراجعه به ایمیل باشد. برخی از سایتها و شبکههای اجتماعی از روشهای دیگری مانند اطلاعات حسابهای کاربری شبکههای اجتماعی برای اجازه ورود کاربران خود استفاده میکنند. این روش عضویت تحت عنوان سوشیال لاگین شناخته میشود. این تکنیک برای افرادی مفید است که نمیخواهند حسابهای مجزایی برای سایتها یا شبکههای اجتماعی خود داشته باشند.
مشکل لاگین یعنی چه؟
گاهی اوقات در حین انجام پروسه Login مشکلاتی به وجود میآید و به یوزر اجازه ورود به حساب کاربری داده نمیشود. رفع این مشکلات به نوع سیستم، وبسایت یا اپلیکیشن مورد استفاده بستگی دارد، اما به طور کلی با انجام اقدامات زیر میتوانید مشکل لاگین را رفع کنید:
- بررسی اطلاعات درج شده: اطمینان حاصل کنید که نام کاربری و رمز عبور را درست ثبت کردهاید. از بزرگ یا کوچک وارد کردن حروف در نام کاربری و پسورد خود مطمئن شوید. همچنین چک کنید که هیچ فاصلهای در اطلاعات درج شده وجود نداشته باشد.
- بازنشانی پسورد: اگر رمز عبور خود را فراموش کردهاید، از خدمات بازنشانی رمز عبور استفاده کنید. با این گزینه میتوانید پسورد جدیدی دریافت نموده و با آن وارد سیستم شوید.
- بررسی اتصال اینترنت: اتصال سیستم خود به اینترنت را چک کرده و از پایدار بودن آن مطمئن شوید.
- بررسی وضعیت سرور: اگر با انجام مراحل بالا باز هم مشکل لاگین وجود داشت، احتمالا مشکل در سرور یا سیستم وبسایت است. در این شرایط اندکی صبر کرده و پس از مدتی دوباره تلاش کنید. همچنین میتوانید با پشتیبانی سرور خود تماس گرفته و وضعیت را بررسی نمایید.
- پاک کردن حافظه موقت و کوکیها: در بسیاری از مواقع مشکلات Login به کش حافظه موقت (Cache) و کوکیها (Cookies) مربوط میشود. حافظه موقت و کوکیهای مرورگر خود را پاک کرده و سپس اقدام به ورود کنید.
لاگین گوگل چیست؟
همانطور که بیان شد، ثبت نام یا ورود به سایت یا اپلیکیشن از طریق شبکههای اجتماعی یکی از جدیدترین روشهای Login محسوب میشود. هنگامی که یوزر در گوگل یا فیسبوک ثبت نام میکند، میتواند برای ایجاد حساب کاربری در برخی از سایتها و اپلیکیشنها از حساب گوگل یا فیسبوک خود کمک بگیرد، برای مثال تنها کافی است که برای ورود به یک سایت روی گزینه ورود با حساب گوگل کلیک کنید، بدین ترتیب یک پنجره پاپ آپ نمایش داده شده و از یوزر میخواهد که حساب گوگل خود (در صورت داشتن چند حساب کاربری) را انتخاب نماید. در واقع کاربر برای ثبت نام یا ورود به یک سایت از طریق سوشیال لاگین، تنها باید دو کلیک انجام دهد. در این روش نیازی به استفاده از رمز عبور نیست.
همچنین از آنجایی که امنیت حسابهای گوگل بالا است، این روش ثبت نام یا ورود نیز ایمن است. تنها مشکل این روش را میتوان عدم لاگین بودن برخی یوزرها به حساب گوگل یا فیسبوکشان دانست، بنابراین بهتر است که کسبوکارهای اینترنتی راه ورود به وبسایت خود را به یک روش محدود نکرده و حق انتخاب بیشتری به یوزرهای خود بدهند.
چگونه در سایت لاگین کنیم؟
حال که متوجه شدید، لاگین یعنی چه، میخواهیم شما را با نحوه انجام آن آشنا کنیم. به طور کلی سه روش برای ثبت نام و ورود به وبسایتهای امروزی وجود دارد:
ایمیل و رمز عبور: این روش یکی از قدیمیترین و سادهترین روشها برای عضویت یا ورود به یک وبسایت است. امنیت پایین و همچنین زمانبر بودن نیز از دیگر ویژگیهای این راهکار است. پس از وارد کردن ایمیل و رمز عبور، یک کد یکبار مصرف به صندوق ورودی ایمیل یوزر ارسال میشود. این کد برای تایید ایمیل او قابل استفاده است. مشکل این است که بسیاری از افراد از یک رمز برای تمام سایتها استفاده میکنند و این موضوع امنیت حسابهای کاربری آنها را پایین میآورد.
شماره تلفن همراه: این روش نسبت به راهکار قبلی جدیدتر، سریعتر و امنتر است. برای ورود و ثبت نام، یوزر باید شماره تلفن همراه خود را وارد کند. سپس او باید رمز یکبار مصرف پیامک شده به گوشی خود را در فیلد مربوط ثبت نماید. بسیاری از سایتها یک حق انتخاب دیگر یعنی عضویت با شماره و پسورد را نیز در اختیار کاربران خود قرار میدهند. البته مدیر سایت برای استفاده از این روش باید مبلغی را برای خرید پنل پیامکی و شارژ آن بپردازد.
شبکههای اجتماعی: عضویت یا ورود با شبکههای اجتماعی هم سریع و ایمن است و هم هزینهای برای مدیر سایت به همراه ندارد. یوزر میتواند از طریق حساب گوگل یا فیسبوک خود در وبسایت یا اپلیکیشن مورد نظر ثبت نام کرده یا وارد آن شود. از آنجایی که تقریبا همه افراد در گوگل یک حساب کاربری دارند، این روش بسیار متداول است. همچنین برای استفاده از این روش به پسورد نیازی نیست.
- دسته: مقالات سئو
- بازدید: 105
آگهیهای مربوط به سئو ارزان، بسیار وسوسهکننده هستند و گزینههایی جذاب برای صرفهجویی در هزینهها به نظر میرسند، اما آیا صرفهجویی کردن مقداری پول ارزش این را دارد که آینده کسبوکار اینترنتی خود را به خطر بیندازیم؟ پاسخ این پرسش به طور قطع خیر است. به هیچ عنوان برای انتخاب کارشناس SEO برای وبسایت خود، صرفا قیمت را ملاک تصمیمگیری قرار ندهید. از سئوکاری کمک بگیرید که سابقه کافی در زمینه بهینهسازی وبسایت داشته و بتواند با رعایت اصول و قواعد SEO جایگاه کسبوکار شما را در اینترنت بهبود ببخشد. در این مطلب درباره سئو با قیمت ارزان و خطرات خانمانسوز ناشی از آن صحبت خواهیم کرد.
سئو ارزان دقیقا چیست؟
امروزه با اندکی جستجو در اینترنت با خدماتی همچون طراحی سایت ارزان، طراحی سایت فقط با 50 هزار تومان و غیره مواجه خواهید شد. با وجود اینکه هر شخصی تعریف متفاوتی از ارزان بودن دارد، اما به طور کلی هر خدماتی مقدار و هزینههای از پیش تعریف شدهای دارد، بنابراین عبارت سئو ارزان یعنی اینکه اصول و قواعد SEO به طور کامل ارائه نخواهند شد.
شرکتهایی که ادعای ارائه خدمات سئو با قیمت کم دارند، یعنی با کمترین هزینه رتبه کسبوکار آنلاین شما را در میان موتورهای جستجوی گوگل افزایش میدهند. این موضوع را به یاد داشته باشید که در دنیای اینترنت، هیچ دستاوردی بدون زحمت و سریع به دست نمیآید. پس چطور میتوان باور کرد که با قیمت پایین بهینهسازی وبسایت با بهترین نتایج به دست خواهد آمد؟ این نکته را نیز در نظر داشته باشید که SEO ارزان با سئو سریع دو مبحث کاملا مجزا هستند و نباید آنها را با یکدیگر اشتباه گرفت.
سئو ارزان برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟
کارشناسان SEO، روش سئو ارزان را برای انواع کسبوکارهای اینترنتی مانند وبسایتهای فروشگاهی، خبری، پزشکی، چند زبانه، محصولات دانلودی و غیره انجام میدهند، اما باید دقت داشته باشید که سئوکارانی که بهای کمی دریافت میکنند، اکثرا فاقد تجربه و تخصص کافی در زمینه بهینهسازی وبسایت هستند، به همین دلیل این افراد ممکن است که کارهای نادرستی انجام دهند که باعث آسیب دیدن و عقب افتادن سایت از نتایج جستجوی گوگل شوند. بنابراین بهتر است که رعایت اصول SEO را به چشم یک سرمایهگذاری بلند مدت ببینید.
معایب سئو ارزان
کوچکترین اتفاقی که ممکن است، برای وبسایت شما در صورت استفاده از اصول سئو ارزان پیش آید، جریمه شدن یا اصطلاحا پنالتی شدن است. اگر صفحات وبسایت شما توسط گوگل جریمه شود، از صفحه نتایج مورد نظر گوگل خارج خواهید شد، بنابراین حتی در صورت داشتن بهترین محتوا باز هم بازدیدکنندهای برای آن نخواهید داشت. این موضوع نشان میدهد که عمق فاجعه ناشی از به کارگیری تکنیکهای غلط در سئو تا چه اندازه بالا است.
یکی دیگر از معایب استفاده از SEO با قیمت بسیار کم این است که منجر به جریمه شدن دامنه توسط گوگل میشود. البته در این شرایط میتوان باز هم وبسایت را نجات داد، اما به هر حال در صورت بروز این مشکل، کسبوکار اینترنتی شما برای مدتی در لیست دامنههای پنالتی شده گوگل قرار گرفته و این قطعا به ضرر شما است. یکی دیگر از مشکلات ناشی از پنالتی یا جریمههای گوگل این است که آدرس IP کسبوکار آنلاین در لیست اسپمرها قرار میگیرد. در این شرایط، کسبوکار آنلاین شما دیگر از نظر گوگل هیچ ارزشی نداشته و کل هزینههایتان به هدر میرود.
شرکتهای بهینهسازی وبسایت با قیمتگذاری ارزان به مخاطبان خود این فکر را القا میکنند که خدمات آنها به نفع مشتریان هستند، اما در واقع این ارائهدهندگان از روشهای قدیمی و منسوخ برای ارتقاء رتبه کسبوکارهای اینترنتی استفاده میکنند. احتمال اینکه این روشها در آینده به درستی کار نکنند، زیاد است. چرا که پیادهسازی اصول SEO و نتیجه گرفتن از آنها زمان زیادی نیاز دارد، همچنین گوگل همواره در حال تغییر دادن ضوابط خود است و باید از قواعد بهروز استفاده کرد.
مزایای سئو ارزان
خدمات بهینهسازی سایت با قیمت پایین برای کسبوکارهای کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار میگیرند. با رعایت اصول و قواعد SEO ترافیک سایت، نرخ تبدیل، میزان فروش آفلاین و آنلاین و همچنین اعتبار سایت افزایش مییابد، همچنین بالا رفتن میزان حضور برند، آگاهی از برند، میزان ارجاع به دامنه، سهم بازار و ارزش کسبوکار از جمله مزایای این نوع خدمات هستند. در واقع رعایت استراتژیهای بهینهسازی وبسایت روی تصمیم نهایی مشتری برای خرید تاثیر چشمگیری دارند.
هیچ ارزانی بی دلیل نیست و هیچ گرانی بی حکمت نیست
بهینهسازی وبسایتها در دنیای دیجیتال و رقابتی امروز بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است، بنابراین بسیار مهم است که شما بتوانید یک سرویس سئو خوب را از یک سرویس ارزان و به نظر زودبازده تشخیص دهید. در ادامه با بیان چند دلیل به شما خواهیم گفت که چرا باید از پکیجهای سئو ارزان قیمت دوری کرد.
خدمات ارزان بهینهسازی سایت حتی قادر به پیادهسازی مبانی سئو نیستند. تولید محتوای باکیفیت و بکلینکهای کارآمد از جمله مهمترین و پرزحمتترین اصول SEO هستند. این دو بخش درصد زیادی از هزینهها را به خود اختصاص میدهند. بسیاری از فعالیتها در پکیجهای SEO با قیمت پایین، اعتبار کافی نداشته و قادر به تولید محتوای یونیک و باکیفیت و همینطور لینکسازی معتبر نیستند.
لینکسازی غیراستاندارد این پکیجها هیچ فایدهای ندارند. در گذشته به جای کیفیت، بیشتر روی کمیت لینکهای ایجاد شده تمرکز بود. در صورتی که گوگل به واسطه الگوریتمهای خود ماهیت لینکسازی را به طور کل متحول ساخته است، اما شرکتهای ارائه دهنده خدمات SEO با قیمت پایین، همچنان تمایل به ادامه دادن به این روال منسوخ شده دارند.
سئو ارزان قیمت شامل همه بخشهای اصول و قواعد SEO نیست. پکیجهای سئو ارزان استراتژیهای ثابتی را برای هرگونه سایت ارائه میدهند. این رویکرد نادرست است، زیرا هیچ دو کسبوکار اینترنتی مانند هم نیست و باید استراتژیهایی متناسب با نوع فعالیت آنها به کار برد، اما شرکتهای قیمت پایین تنها روی جذب مشتری تمرکز داشته و هدفشان تنها سودآوری است و علاقهای به درک کسبوکار مشتری ندارند.
شرکتهای بهینهسازی وبسایت نامعتبر پاسخگو نیستند. این شرکتها تمایل به یک ارتباط دو طرفه و بلند مدت با صاحبین کسبوکارها ندارند و خدمات پشتیبانی ضعیفی را ارائه میدهند. این موضوع برای صاحبین کسبوکارها ناخوشایند است، زیرا علاوه بر اینکه سرمایه کسبوکارها هدر رفته است، باید خودشان مسئولیت اشتباهات را بپذیرند و در صدد رفع آنها برآیند.
- دسته: مقالات سئو
- بازدید: 1307
اصول سئو از موضوعاتی است که با رعایت آن می توانیم اثربخشی و کارایی سایت خود را دوچندان نماییم. کلمه سئو (SEO) از کنار هم قرارگیری حروف اول کلمات در عبارت search engine optimization تشکیل شده است و به معنی بهینه سازی برای موتورهای جستجو است و اساس کسب و کارهای مدرن می باشد. اگر از جمله افرادی هستید که تجارت الکترونیک انجام می دهید، باید بدانید که فقط در صورتی کسب و کار شما رشد خواهد کرد و مشتریان زیادی پیدا خواهید کرد که وب سایت شما به صورت اصولی سئو شده باشد و هنگام جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با کار شما، وبسایتتان در نتایج اولیه جستجوی گوگل نمایش داده شود. مطالعات زیادی که تا به امروز در زمینه سئو انجام شده است اهمیت آن را نشان می دهد، که از نتایج این مطالعات می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1- 93% از کل ترافیک سایت، مربوط به موتورهای جستجو می باشد.
2- 75% از افرادی که در موتورهای جستجو سرچ می کنند، فقط از نتایج صفحه اول بازدید می کنند.
3- بیشتر از 60% از بازاریابان می گویند که بهبود سئوی سایت، اولویت اول آنها برای بازاریابی است.
4- 34% نرخ کلیک در نتایج صفحه اول گوگل، مربوط به اولین موقعیت در این صفحه می باشد.
یادگیری اصول سئو
یادگیری اصول سئو میتواند منجر به ارتقاء جایگاه شما در نتایج موتورهای جستجو شده و با افزایش ترافیک سایت، به فروش بیشتر محصولاتتان منجر شود. اگر شما بازاریاب و یا مدیر وب سایت هستید، ضروری است که اصول سئو را یاد بگیرید. دنیای سئو، پیچیده و در حال تغییر می باشد اما به راحتی می توانید اصول اولیه سئو را بیاموزید و حتی داشتن اندکی دانش در مورد سئو نیز می تواند تفاوت های بسیار زیادی در کسب و کار شما ایجاد کند. همچنین اطلاعات و مطالب رایگان در مورد سئو نیز به صورت گسترده بر روی سایت ها وجود دارد که می توانید از آنها برای یادگیری استفاده کنید، در ادامه این مقاله نمونه هایی از این نوع اطلاعات آورده شده است. با داشتن کمی تمرین در کنار یادگیری اصول اولیه سئو، در مسیر تبدیل شدن به یک سئو کار حرفه ای قرار می گیرید.
اصول سئو چیست؟
به صورت کلی می توان اصول سئو را در 5 دسته زیر قرار داد:
1-بهینه سازی کلمات کلیدی
اولین اصل سئو، بهینه سازی کلمات کلیدی است. در واقع کلمات کلیدی عنصر اصلی سئو هستند. هر صفحه ای در وبسایت باید از یک استراتژی اصولی برای کلمات کلیدی استفاده کند تا تأثیر بیشتری بر الگوریتم های موتورهای جستجو داشته باشد. متداول ترین راه هایی که برای پیدا کردن کلمات کلیدی استفاده می شوند عبارتند از: 1- نوشتن همه کلماتی که خودتان فکر می کنید می توانند کلمات کلیدی باشند. 2- استفاده از keyword planner است که توسط گوگل ارائه شده است تا به مدیران وبسایت ها کمک کند مخاطبان هدف خود خود را جذب کنند. 3- وارد کردن کلمات کلیدی در کادر جستجوی گوگل و مشاهده همه ی کلماتی که گوگل در ارتباط با کلمه تایپ شده پیشنهاد می دهد. 4- مشاهده سایت های پرسش و پاسخ مانند Quora که روزانه هزاران پرسش را از طرف مخاطبان دریافت می کنند. با چک کردن این سایت ها می توانید سوالات متداول را پیدا کنید و صفحاتی ایجاد کنید که دقیقا پاسخ این پرسش ها هستند.
2- تگ های عنوان
تگ های عنوان دومین اصل سئو می باشند که نیاز به بررسی دارند، زیرا الگوریتم های موتورهای جستجو، هدینگ های محتوای شما را آنالیز می کنند تا موضوع محتوای شما را دریابند و آن را در بین پست های مشابه قرار دهند. هر عنوانی باید شامل یک کلمه کلیدی، در قسمت ابتدایی عنوان باشد که به گوگل اجازه می دهد تا به مرتبط بودن محتوای شما پی ببرد. یک عنوان خوب باید به نوعی فراخوانی برای ورود به سایت باشد، یعنی اینکه مردم را به خواندن مطالب شما دعوت کند. اگر در مورد مؤثر بودن عنوان خود مطمئن نیستید، می توانید از ابزارهای آنلاین مانند CoSchedule Headline Analyzerبرای چک کردن عنوان ها استفاده کنید. این ابزار عنوان شما را از نظر ساختارکلی، گرامر و خوانا بودن بررسی می کند.
3- توضیحات متا
اگر چه کلمات کلیدی متا، دیگر جایگاهی در دنیای سئو ندارند ولی ویژگی های دیگر متا مانند توضیحات متا هنوز هم نقش زیادی در سئو دارند. یک کاربر عادی قبل از باز کردن وب سایت، به دو چیز توجه می کند: عنوان و توضیحات متا. توضیحات متا همیشه در زیر عنوان در نتایج جستجوی گوگل نشان داده می شود. موتورهای جستجو کلمات کلیدی را در توضیحات متا هایلایت می کنند که این موضوع کاربران را تشویق می کند تا بر روی لینک کلیک کنند و محتوای شما را چک کنند.
4- محتوای با کیفیت
شما می توانید همه ی ترفندهای سئو که در جهان وجود دارند را بیاموزید و برای سئوی سایت خود به کار ببرید اما اگر محتوای باکیفیتی بر روی وبسایت خود نداشته باشید، هیچ کدام از آنها به شما کمک نخواهند کرد. پس تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقالات خوبی ایجاد کنید و در این مقالات به حل مشکل کاربران توجه داشته باشید. پس می توان فهمید که چرا مطالب وبلاگ ها طولانی هستند، آنها شامل کلمات زیادی می شوند تا بتوان تحلیل خوبی در مورد آنها نوشت و موضوعات مد نظر را از هر زاویه ای پوشش دهند. با توجه به تحقیقات انجام شده، طول ایده آل برای یک مقاله که بر روی سایت قرار می گیرد 1600 کلمه می باشد. برای جذاب تر کردن محتوای خود برای کاربران عادی، از محتوای چند رسانه ای استفاده کنید. برای مثال، بررسی محصول به صورت فایل ویدئویی، بهترین نتیجه را برای سایت های فروشگاهی آنلاین می دهد. این نوع محتوای ویدئویی به کاربران اجازه می دهد تا در مورد محصولات و خدمات شما مطالب بیشتری بیاموزند و به خرید محصول بعد از مشاهده فیلم ترغیب شوند.
5- بررسی و تحلیل سئو سایت
اگر می خواهید در درازمدت سطح بهره وری وبسایت خود را حفظ کنید بررسی منظم سئو سایت ضروری می باشد. هر چند وقت یکبار باید کل وبسایت خود را بررسی کنید و نقاط ضعفی که باعث کندی سئو سایت شما شده است را پیدا کنید. بدین منظور باید متا عنوان ها و توضیحات متا را برای صفحات سایت بررسی کنید، بهینه بودن کلمات کلیدی را برای هر نوشته چک کنید، URL مقالات خود را تحلیل کنید، تگ های ALT تصاویر را کنترل کنید و یک تست برای تطبیق داشتن با موبایل یا ریسپانسیو بودن وب سایت خود انجام دهید تا ببینید که آیا وبسایت شما به خوبی برای گوشی های هوشمند بهینه شده است یا نه. این موارد به شما کمک می کنند تا سئو وبسایت خود را بسنجید و نقص ها و کاستی های سایت شما را برجسته می کند. بنابراین می توانید محتوای خود را بهبود دهید تا سئو سایت بهبود یابد.
اصول سئو در تولید محتوا
محتوا به هر نوع اطلاعاتی که بر روی وب سایت گذاشته می شود گفته می شود و به کارگیری اصول سئو در تولید محتوا باعث جذب موتورهای جستجو می شود. این اصول عبارتند از:
1- تحقیق در مورد کلمات کلیدی که با این کار می توان کلمات کلیدی ای را پیدا کرد که بیشترین سرچ را دارند.
2- بهینه سازی کلمات کلیدی، بدین معنی که بدانید که هر کلمه کلیدی را کجای محتوا و چگونه استفاده کنید تا محتوای ایجاد شده بیشتر قابلیت جستجو را داشته باشد.
3- سازمان دهی محتوا، به گونه ای که فقط برای موتورهای جستجو سئو نشده باشد بلکه برای کاربران نیز بهینه شده باشد و بتوانند مطالب دیگر وبسایت را به راحتی پیدا کنند.
4- تبلیغ محتوا که با به اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی و ساخت لینک های داخلی و بک لینک به محتوا انجام می شود.
اصول سئو در مقاله نویسی
اگر می خواهید مخاطبان وبلاگ خود را برای همیشه و یا حداقل برای مدت زمان طولانی داشته باشید، باید در مورد مقاله هایی که بر روی سایت قرار می دهید به صورت هوشمندانه تر عمل کنید. یکی از بزرگترین چالش هایی که مدیران سایت ها با آن روبرو می شوند، نوشتن مقالات و تولید محتوایی است که در عین حال که برای موتورهای جستجو سئو و بهینه است، برای کاربران نیز جذاب باشد. با یک جستجو در گوگل می توان فهمید که تعداد سایت هایی که هر روز مقالات تازه بر روی آنها قرار می گیرد بسیار زیاد و در حال افزایش است. حال در نظر بگیرید که اگر این مقالات تکراری، پر از کلمات کلیدی و دارای کیفیت پایین باشند، به مخاطبان شما کمکی نخواهند کرد و مخاطبان شما دیگر تمایلی برای بازدید از سایت شما نخواهند داشت. پس با رعایت اصول سئو که در پاراگراف های قبل بیان شده است می توانید مقالات خود را هم برای موتورهای جستجو و هم کاربران جذاب تر کنید.
اصول کلی سئو
اگر به تازگی وارد دنیای تجارت الکترونیک شده باشید، نیاز به دانستن اصول کلی سئو خواهید داشت که شامل بهینه سازی سه ناحیه از سایت یعنی تنظیمات فنی سایت، محتوا و لینک ها می شود. دانستن اصول کلی سئو به شما کمک می کند تا برند و محصول خود را به بهترین شکل معرفی کنید و بیشترین میزان فروش محصول را داشته باشید، زیرا که موتورهای جستجو فقط یک هدف دارند و آن هم فراهم کردن بهترین پاسخ ها و بهترین اطلاعات برای افرادی است که جستجو انجام می دهند. از سوی دیگر، با سئو سایت می توانید اطمینان داشته باشید که استراتژی های بازاریابی شما با روشهای جدیدی که افراد برای خرید و دریافت خدمات در پیش گرفته اند مطابقت دارد.
آشنایی با اصول سئو
اگر می خواهید سئو وب سایت خود را در دست بگیرید و اطلاعات زیادی در این زمینه ندارید، می توانید از مطالب موجود در این مقاله و مقالات مشابهی که بر روی سایت های دیگر قرار دارند و برای آشنایی کاربران با اصول اولیه سئو نوشته شده اند و معمولا رایگان هستند بهره مند شوید. البته سئو نیز مانند هر حرفه ی دیگری نیاز به تجربه و دانش تخصصی دارد که برای فراگیری آن باید دامنه مطالعه خود را در این زمینه گسترش دهد و از مطالب به روز که به صورت پیوسته منتشر می شوند استفاده کنید و یا اینکه سئو سایت خود را به متخصصین در این زمینه بسپارید.
نتیجه گیری
تاکنون سئو مهم ترین استراتژی در کسب و کارهای آنلاین بوده است. سئو شامل مجموعه کلی از اصولی است که قابلیت دیده شدن وب سایت شما توسط موتورهای جستجو را افزایش داده و آنرا جذاب تر می کند. پیاده سازی درست اصول سئو به افزایش ترافیک وب سایت و افزایش احتمال فروش محصولات کمک می کند.
- دسته: مقالات سئو
- بازدید: 737
- دسته: مقالات سئو
- بازدید: 2016
سئوی خود را به گوگل محدود نکنید
اگر دنبال معنی کلمهی موتور جستجو بگردید بدون شک در تعریف آن به کلمهی گوگل برخورد خواهید کرد. کلمهی موتور جستجو برای بسیاری از افراد معادل با گوگل است. گوگل یکی از مبتکران اصلی جستجوی آنلاین است. بنابراین این موتور جستجو یک دروازهی مهم برای هدایت کسبوکار شما به سمتی است که بتواند توسط جستجوی کاربران در اینترنت پیدا شود. با این حال گوگل تنها موتور جستجوی پرطرفدار نیست. با محدود کردن سئوی خودتان به سمت کسب رتبهی بهتر در گوگل ممکن است شانس بزرگی برای رشد کسبوکار خودتان را از دست بده
محلی فکر کنید
هیچ چیزی مانند اجتماعی که در آن حضور دارید و زندگی میکنید برای کسبوکار شما مهم نیست. اگر میخواهید کسبوکار کوچکتان در میان رقبا بدرخشد باید روی حضور پررنگ خودتان در محدودهی محلی تمرکز کنید. سئوی محلی حرف اول را در استراتژیهای بازاریابی برای کسبوکارهای کوچک میزند. موتورهای جستجوی محلی زیادی وجود دارند که میتوانند کسبوکار شما را به افراد مشتاقی که در اطرافتان هستند معرفی کنند. ۴ روش زیر به بهبود سئوی محلی شما کمک میکنند.
در شبکههای اجتماعی فعالیت کنید
شبکههای اجتماعی نقش پررنگی را در حضور آنلاین کسبوکار شما ایفا میکنند. طبق اعلام TechCrunch (سایت بررسی محصولات جدید اینترنتی و اخبار فناوری) روزانه ۲ میلیارد جستجو در فیسبوک انجام میشود. بنابراین حضور در شبکههای اجتماعی موضوعی است که نباید در دیجیتال مارکتینگ نادیده گرفته شود. کلید اصلی بهبود سئو در شبکههای اجتماعی این است که فعال باشید. فعال بودن در چند شبکهی اجتماعی برای کسبوکارهای جدید چالش بزرگی است. راههایی که در ادامه آورده شده است در انجام این کار به شما کمک میکنند.
- اطلاعات مفید به اشتراک بگذارید
- بهروزرسانیهای جدید محصولات
- اخبار مرتبط با موضوعات پرطرفدار در صنعت خودتان
- داستان موفقیت مشتریها
- اطلاعیهی تخفیفها
- اطلاعات فروشگاهها
- معرفی محصولات
- کانالهای خود را محدود کنید
حفظ فعالیتها اولین چیزی است که در مورد شبکههای اجتماعی باید به یاد داشته باشید. بنابراین اولین سوالی که باید از خودتان بپرسید این است که مشتریهای فعلی من در کدام شبکههای اجتماعی فعالیت میکنند. سپس میتوانید تمرکز خودتان را روی بهبود دادن سئو و استراتژیهای بازاریابی در آن شبکهی اجتماعی متمرکز کنید. بهعنوان مثال اگر مشتریهایتان در پینترست عضو نیستند نیازی به افزایش فعالیت در این شبکهی اجتماعی نیست.